۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۷۴۰۹۸
آیت الله سعیدی:

رییس جمهور با حرکت انقلابی و تحول جدی برای حل مشکلات مردم اقدام کند| دستگاه قضا با در نظر گرفتن جنگ اقتصادی مفسدان را به اشد مجازات برساند

امام جمعه قم تصریح کرد: رییس جمهور و مسؤولان باید به جای گره زدن مسائل داخل و خارج به معضلات اقتصادی، با یک حرکت انقلابی و تحول جدی در مدیریت اقتصاد حرکت به سمت حل مشکلات مردم را شتاب ببخشند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جواد(ع) به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: حضرت فرمود کسی به دلخواه انسان راه رشد و ترقی را پنهان می کند مسلما دشمنی کرده است، این بلا و ویروس خطر عظیمی برای مسؤولان است که برخی برای خوشامد آنها حرف حق را نمی گویند و آسیب ها را تذکر نمی دهند.

وی با گرامیداشت سالروز ازدواج امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) افزود: جوانان باید در امر ازدواج آسان، زندگی عزتمندانه و فرزند آوری به این اسوه های عالی عالم خلقت تمسک کنند؛ با حلول ماه ذی الحجه برای حجاج و راهیان سفر حج آرزوی سلامت و صحت اعمال را داریم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه نشان داد که راه پیروزی در برابر دشمن کینه توز و زبان نفهم مقاومت است نه مذاکره.

وی به مطالبات رهبر انقلاب از قوای سه گانه برای اصلاح وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی در سه عرصه داخل، منطقه و بین الملل با پیشروی راهبردی خود بنیان نظام استکباری به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل را متزلزل و جبهه مقاومت اسلامی شکست های سنگینی را بر آن ها تحمیل کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که پیروزی های ارزشمند مقاومت همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنایت الهی و امام زمان(عج) و به برکت هدایت های رهبر انقلاب و خون شهیدان به دست آمده که توجه به مطالبات رهبری برای غلبه بر دشمنان و چیره شدن بر چالش های داخلی بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: راه حل غلبه بر ضعف ها، آسیب ها و نابسامانی های اقتصادی تولید پیوسته، حفظ اقتدار ملی، حفظ و ارتقای امنیت، خدمت بهتر و بیشتر به مردم، حفظ انسجام و وحدت ملی، تقویت روحیه انقلابی، تقویت عزم و اراده مردم و امید بخشی، اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، به کارگیری مسؤولان معتقد به اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن دستورالعمل های قاطع و راهگشای رهبر معظم انقلاب است که به سران سه قوه به ویژه دولت و رییس جمهور ابلاغ کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان ارشد نظام نباید تصور و تبلیغ کنند که تحریم های آمریکا دلیل اصلی اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است، 40 سال است که ایران از سوی آمریکا تحریم شده اما ملت نشان داده که تحریم ها در برابر عزم، اراده و ایمان آنها هرگز کارساز نبوده و نیست.

وی اضافه کرد: منشأ نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم ضعف مدیریت اقتصادی و روی کار بودن افرادی بی عرضه، عدم باور به سیاست های اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع و امنیت ملی و گشایش اقتصادی به بیگانگان است.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: برای چیره شدن بر ضعف اقتصادی، وحدت و همدلی مسؤولان و سران سه قوه حول محور ولایت و عزم و اراده جدی بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راحل علاج است، به همین دلیل رهبر انقلاب دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی سران قوا را دادند و تأکید کردند که برای اصلاح اوضاع اقتصادی و معیشت مردم اقدام کنند.

وی افزود: این شورا تاکنون جلسات خوبی داشته و انتظار این است که این شورا رهنمودها و دستورات قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب را عملی کنند و همچون قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن محورهای لازم را در بازه زمانی کوتاه اجرایی کرده و به مردم گزارش دهد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تقویت تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و رفع معضل بیکاری، گرانی، تورم و رکورد را از موضوعاتی دانست که مسؤولان به صورت ویژه باید در دستور کار قرار دهند و اظهار داشت: مسؤولان باید در این زمینه به صورت شفاف با مردم سخن بگویند.

وی ادامه داد: انتظار این است که آقای رییس جمهور، دولت و مسؤولان ارشد اقتصادی به جای گره زدن مسائل داخل و خارج به معضلات اقتصادی، با یک حرکت انقلابی و تحول جدی در مدیریت اقتصاد حرکت به سمت حل مشکلات مردم را شتاب ببخشند.

امام جمعه قم با بیان این که تأکید رهبر انقلاب پاسخگویی مسؤولان به افکار عمومی است، ابراز داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی باید بازار ارز و سکه مدیریت شود، خوشبختانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران و دولت بسته اقتصادی جدید را ابلاغ و بازارهای ثانویه ارز را برای کنترل بازار ارز و سکه راه انداختند که تا حدودی قیمت آن ها کاهش پیدا کرده و تشکر می کنیم.

وی عنوان کرد: انتظار این است که دولت با استفاده از اقتصاددانان ماهر و صاحب نظران انقلابی در حوزه مسائل پولی و مالی و هم افزایی با آنان بسته های تکمیلی را جهت رفاه حال مردم اعلام کند و بر حسن اجرای سیاست ها با مدیریت صحیح بازار ارز و سکه نظارت داشته باشد، متخلفان و اهمال کاران باید عزل شده و مجرمان باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه انتظار می رود که اخلالگران و مفسدان اقتصادی را با در نظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی دشمن با سرعت و دقت به اشد مجازات برساند که این مسأله خواست مرجعیت، اساتید و علما،  نخبگان حوزه و دانشگاه، خبرگان ملت و تمام مردم است.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی، ایجاد انضباط مالی و اصلاح نظام بانکی ضرورت دارد، متأسفانه حج بالای نقدینگی و وابستگی بانک مرکزی به دولت روند گردش پول را مختل کرده و سبب تورم و رکود شده است، شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا به ویژه دولت و مجلس باید با ارائه طرح و لایحه دو فوریتی به فکر کنترل حجم نقدینگی بالا و سوق دادن آن به سمت تولید و اشتغال باشند، همچنین باید به فکر جدی استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه باشند.

آیت الله سعیدی با بیان این که  رسیدگی عاجل به محرومان و مستضعفان باید در دستور کار مسؤولان باشد، گفت: گرانی و بیکاری فشار مضاعف بر مردم آورده است که باید این فشارها را از بین برد، یکی از سیاست های دولت از بین بردن فقر  مطلق است لذا انتظار این است که شورای عالی هماهنگی اقتصادی در عمل برای زدودن چهره کریه فقر، فساد و تبعیض برنامه داشته باشد.

وی افزود: دیگر برای مردم قابل تحمل نیست که هر از چندگاهی خبر تاراج بیت المال و فرار غارتگران را بشنوند، سه قوه باید نسبت به مدیران ارشد پولی و مالی باید با حساسیت ویژه برخورد کنند و نظارت جدی داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به گلایه های مردم از برخی دستگاه ها اظهار داشت: مردم بسیار منصف، صبور، انقلابی و مطیع رهبری و ولایتمدار هستند و از مسؤولانی که برای رفع مشکلات تلاش می کنند قدردانی دارند اما از برخی دستگاه ها و مسؤولان گله مند هستند چرا که برخی از دستگاه ها با قانون های دست و پا گیر  سبب طولانی شدن روند رسیدگی به مشکلات مردم می شوند.

وی ادامه داد: همه موظف هستند که جلوی قوانین دست و پا گیر را بگیرند، علت وجود برخی از قوانین جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد است اما نمی شود که اکثریت مردم را ناراضی نگه داشت، برخی از کارمندان به جای این که به کار مردم رسیدگی کنند به امور دیگر پرداخته و حتی نقل کردند که کارمند با تلفن همراه خود بازی می کند.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: گاهی گفته می شود که برخورد با متخلفان سبب از بین رفتن آبروی خانواده های آنان خواهد شد، برخی کارمندان و افراد دیگر با تخلفات خود آبروی نظام را می برند و مردم را به دین بد بین می کنند، در این صورت آیا آبروی خانواده های این افراد مهم تر است یا آبروی نظام و دین؟ گاهی اوقات همین خانواده ها و آقازاده ها هستند که مسؤولان را به این روز انداخته اند که باید با آن ها برخورد قاطع کرد.

وی عنوان کرد: همه باید مراقب بوده و خدا را در نظر بگیریم و خط و خطوط سیاسی و ملاحظات را کنار بگذاریم، باید برای اعتلای اسلام و نظام و احترام به شهدا و رهبری جلوی تخلفات را بگیریم و با کسانی که به وظایف خود عمل نمی کنند باید برخورد شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت همچنین روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت./1323/

ارسال نظرات